Nobilitacja rury

Erotyzm, sceny z nocnych klubów, roznegliżowane panie wijące się wokół rury – to powszechne skojarzenia z tańcem na rurze. Ostatnio jednak słyszymy o pole dance. Czy to tylko nowa nazwa czy też coś zupełnie innego? Postanowiłam to sprawdzić!

Najpierw definicja

Jak się okazuje mamy do czynienia z dwoma rodzajami tańców:

  • LAP DANCE – to rodzaj tańca erotycznego prezentowany w niektórych klubach ze striptizem. W lap dance tancerka może być nago, topless lub skąpo ubrana, w zależności od prawa danego kraju.
  • POLE DANCE – forma występów, która łączy taniec i akrobatykę skupione  na pionowym słupie. Ta forma niedawno zyskała popularność jako forma fitnessu i rozrywki, praktykowana przez wielu entuzjastów w klubach sportowych oraz w specjalistycznych studiach tanecznych. Pole dance wymaga znacznej siły, elastyczności i wytrzymałości, a obecnie traktowane jest jako forma ćwiczeń akrobatycznych.

Nauka pole dance

Jak widać, same definicje rozwiewają wiele wątpliwości co do idei pole dance, dlatego postanowiłam sprawdzić, jak wygląda to w praktyce. W swojej okolicy znalazłam dwa studia taneczne oferujące pole dance i jak się okazało zainteresowanie jest spore, bo na większości zajęć był już komplet. Udało się jednak dopasować godzinę. Zapisałam się na kurs, no i zaczęło się…!

Zajęcia wyglądają w ten sposób, że najpierw jest rozgrzewka, następnie ćwiczy się różne figury, obroty i zjazdy, a na koniec są jeszcze ćwiczenia wzmacniające oraz rozciągające.

Ponieważ systematycznie ćwiczę już od ponad 10 lat, dlatego często po wizycie w klubie fitness miałam wrażenie, że przez godzinę przewracałam się po macie. Nie czułam jednak zmęczenia, żadnych zakwasów, nic.

Z pole dance było zupełnie inaczej!

Po pierwszych zajęciach miałam mega zakwasy w rękach i barkach (w końcu ciężar ciała w znacznym stopniu utrzymuje się na rękach), otartą skórę na nogach (do rury „przyklejamy” się ciałem) i siniaki na kolanach (po różnych zjazdach efektownie ląduje się na kolanach:)) i skutki te odczuwałam przez kilka dni. No… ale w końcu coś poczułam:) Przez kilka dni chodziłam taka połamana, ale już po kolejnych zajęciach było lepiej. Na czwartych udało mi się wejść na rurę, co było wielkim sukcesem:)pole dance

Czym więc jest pole dance?

Podczas treningów wzmacniamy nieużywane dotąd mięśnie, poprawiamy swoją koordynację i sprawność, a przede wszystkim uczymy się nowych figur i układów. Samo pole dance to bardzo wymagająca, ale też świetna forma ruchu, która daje dużego powera, bo przekraczamy własne granice jeśli chodzi o standardowy sposób poruszania. I choć pole dance to nie lap dance:) jednak na pewno sprawia też, że nabieramy bardziej kobiecych ruchów. Polecam!

(fot. pinterest.com oraz własne)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked